Tényleg a prémiummárkák autóira buknak honfitársaink, akik külföldről hoznak be használt autót? Nem feltétlenül.
Míg a migránsok kelet felől igyekeznek Nyugat-Európába eljutni, a használt autók áradata ezzel ellentétes irányú. Ausztria felől érkezve temérdek használt autót látni német exportrendszámmal, tréleren vagy a szabálytalan P-rendszámmal hazafelé gurulva. A tapasztalatot a hivatalos számok is igazolják: 2013-ban összesen 50 019, tavaly a teljes évben 70 381, idén az első kilenc hónapban 90 391 használt autó kapott magyar rendszámot.
Az autó az német?
Látva az irdatlan növekedést, elkértük a DATAHOUSE Kft. szakembereitől a teljes használtautó-behozatali statisztikát, amelyben az első három negyedévben, tehát szeptember végéig forgalomba helyezett használt autók szerepelnek. Az érdekelt, milyen autókat íratnak nevükre honfitársaink, milyen autót vesznek azok, akik végül nem a hazai kínálatból választanak.
Nem ritkán hallom itthon, hogy "az autó, az német". A használtautó-import számait bogarászva valóban szembeszökő a német autók túlsúlya. Az első tízben csak német autókat találunk, az első húszból 17 autó német. A japán autóipart a Mazda6 és a Mazda3 képviseli a 13-ik és a 19-ik helyen, a francia használt autók üdvöskéje pedig a Renault Scénic, amely a 17-ik a behozatali toplistán.
Škoda, Suzuki alig jön
Érdekes, hogy a márka népszerűségéhez mérten a Škodák száma nem nagyon gyarapodott magánimportos használt autókkal. A három generációt összeadva Fabiából 272, Octaviából összesen 671 db használt autó kapott friss magyar rendszámot szeptember végéig.
Sajátosak a Suzuki számai is. 935 darabbal a márka összes autójából nem jött be annyi az országba, mint A3-as Audiból. Ennek az lehet az oka, hogy ezeket a modelleket inkább kivinni érné meg a megroggyant forintárfolyammal. Németországban például a Splashnek olyan ára van, hogy még a statisztikában szereplő 25 használt autó hazahozatala is meglepő.
Ezekből az adatokból elsőre az jöhet le, hogy sokan mutatós, középkategóriás vagy még nagyobb használt autókra buknak, és a behozatali szándék nagyrészt prémiummárkákra irányul. Az autó villanjon, mert egy E46-os 3-as BMW-ből kiszállni mégiscsak más érzés, mint az egyébként többe kerülő Kia Cee'dből.
Nyilván van ebben a megközelítésben igazság, de én nem nagyzolási hóborttal magyaráznám az arányokat. Mert a használtautó-importnak csak az egyik oldala az, hogy ki milyen autóra vágyik. A másik oldala, hogy az euróval szemben tartósan gyenge forintárfolyammal mit éri meg hazahozni, és milyen típusokból ésszerűbb itthon keresni egy jó állapotú példányt.
Nagyon leegyszerűsítve ezek a számok azt is mutatják, hogy milyen autókat nem éri meg a nyugat-európai bérszínvonalon javítani, forgalomban tartani a következő években, és mi az, amit az alacsonyabb hazai munkadíjakkal, kreatív szervizfogásokkal használni lehet hosszabb-rövidebb ideig.
Ezért éri meg kint megvenni egy váltófelújításhoz közeledő 530-as dízel BMW-t, vezérléscserére szoruló V6-os A6 TDI-t és így tovább. Itthon olcsóbban megoldhatók ezek a munkák, és nem mindenki ragaszkodik hozzá, hogy használt autója futóműve, működése közelítsen az újkori színvonalhoz.
Olyan, mint a foci: mindenki hozzá tud szólni
Valószínűleg mindenkinek van véleménye a használtautó-behozatalról. Vitaindítóként idézzük egy korábbi cikkből Somebody nevű hozzászólónk véleményét a magyarországi használtautó-kínálatról és vásárlói attitűdről:
"Igen, a magyar piacon a külföldről behozott roncsok is vannak, mert azokon van haszon. Bár nagy átlagban még ezek is sokkal jobb állapotban vannak, mint amik már itthon szenvedtek pár évet. Ha igazán tuti autót akarsz, kimész magad, mert normális állapotú és felszereltségű autót nagy valószínűséggel csak kint fogsz találni úgy 5 évtől felfelé. A német sem egy csodanemzet, senki sem állította, sajnos ott is van már mindenféle népség. De egy echte német, hidd el, többet fog áldozni az autójára, mint bármelyik balkáni suttyó. De fölösleges is lenne igényes német autókat behozni "drágán". A sok nagyokosnak úgyis a Használtautón az első három találat az irányadó, a többi már drága. Szóval a kínálat is csak az itteni idióta kereslethez igazodik." Kulturált hangvételben örömmel várjuk a kommenteket a cikk alatt!
Menő vs. hétköznapi autók
Autóbuziként a Vezessnél nagyon is megértünk mindenkit, aki erős, nagy, menő autót hoz haza nyugatról. Egy szép A4-es Audi, hátsókerekes BMW, kifinomult E-osztály mégiscsak örömtelibb autó egy alsó-középkategóriás tömeggyártmánynál.
Csak azt ne hangoztassa senki, hogy erre van pénze a lakosságnak, mert ez nem igaz. Ugyanazt a 3000 eurót el lehet költeni a várhatóan kevesebb kiadással fenntartható Honda Jazzre, mint a sokkal többet futott és sokkal összetettebb 320d-re, Ford Focusra az öregebb C-osztály helyett és így tovább.
Fórumhozzászólásokban, olvasói véleményekben állandó a vita a villantós és a józanabb autókban hívő autóvásárlók között. Azért értelmetlen egymásnak esni, mert új és használt autót is nagyon eltérő szempontok és igények alapján vesznek a népek. De a számok értelmezése helyett most jöjjön az első kilenc hónap használtautó-behozatali toplistája
2015. október 27., kedd
Toplista az idén behozott használt autókról
Tényleg a prémiummárkák autóira buknak honfitársaink, akik külföldről hoznak be használt autót? Nem feltétlenül.
Míg a migránsok kelet felől igyekeznek Nyugat-Európába eljutni, a használt autók áradata ezzel ellentétes irányú. Ausztria felől érkezve temérdek használt autót látni német exportrendszámmal, tréleren vagy a szabálytalan P-rendszámmal hazafelé gurulva. A tapasztalatot a hivatalos számok is igazolják: 2013-ban összesen 50 019, tavaly a teljes évben 70 381, idén az első kilenc hónapban 90 391 használt autó kapott magyar rendszámot.
Az autó az német?
Látva az irdatlan növekedést, elkértük a DATAHOUSE Kft. szakembereitől a teljes használtautó-behozatali statisztikát, amelyben az első három negyedévben, tehát szeptember végéig forgalomba helyezett használt autók szerepelnek. Az érdekelt, milyen autókat íratnak nevükre honfitársaink, milyen autót vesznek azok, akik végül nem a hazai kínálatból választanak.
Nem ritkán hallom itthon, hogy "az autó, az német". A használtautó-import számait bogarászva valóban szembeszökő a német autók túlsúlya. Az első tízben csak német autókat találunk, az első húszból 17 autó német. A japán autóipart a Mazda6 és a Mazda3 képviseli a 13-ik és a 19-ik helyen, a francia használt autók üdvöskéje pedig a Renault Scénic, amely a 17-ik a behozatali toplistán.
Škoda, Suzuki alig jön
Érdekes, hogy a márka népszerűségéhez mérten a Škodák száma nem nagyon gyarapodott magánimportos használt autókkal. A három generációt összeadva Fabiából 272, Octaviából összesen 671 db használt autó kapott friss magyar rendszámot szeptember végéig.
Sajátosak a Suzuki számai is. 935 darabbal a márka összes autójából nem jött be annyi az országba, mint A3-as Audiból. Ennek az lehet az oka, hogy ezeket a modelleket inkább kivinni érné meg a megroggyant forintárfolyammal. Németországban például a Splashnek olyan ára van, hogy még a statisztikában szereplő 25 használt autó hazahozatala is meglepő.
Ezekből az adatokból elsőre az jöhet le, hogy sokan mutatós, középkategóriás vagy még nagyobb használt autókra buknak, és a behozatali szándék nagyrészt prémiummárkákra irányul. Az autó villanjon, mert egy E46-os 3-as BMW-ből kiszállni mégiscsak más érzés, mint az egyébként többe kerülő Kia Cee'dből.
Nyilván van ebben a megközelítésben igazság, de én nem nagyzolási hóborttal magyaráznám az arányokat. Mert a használtautó-importnak csak az egyik oldala az, hogy ki milyen autóra vágyik. A másik oldala, hogy az euróval szemben tartósan gyenge forintárfolyammal mit éri meg hazahozni, és milyen típusokból ésszerűbb itthon keresni egy jó állapotú példányt.
Nagyon leegyszerűsítve ezek a számok azt is mutatják, hogy milyen autókat nem éri meg a nyugat-európai bérszínvonalon javítani, forgalomban tartani a következő években, és mi az, amit az alacsonyabb hazai munkadíjakkal, kreatív szervizfogásokkal használni lehet hosszabb-rövidebb ideig.
Ezért éri meg kint megvenni egy váltófelújításhoz közeledő 530-as dízel BMW-t, vezérléscserére szoruló V6-os A6 TDI-t és így tovább. Itthon olcsóbban megoldhatók ezek a munkák, és nem mindenki ragaszkodik hozzá, hogy használt autója futóműve, működése közelítsen az újkori színvonalhoz.
Olyan, mint a foci: mindenki hozzá tud szólni
Valószínűleg mindenkinek van véleménye a használtautó-behozatalról. Vitaindítóként idézzük egy korábbi cikkből Somebody nevű hozzászólónk véleményét a magyarországi használtautó-kínálatról és vásárlói attitűdről:
"Igen, a magyar piacon a külföldről behozott roncsok is vannak, mert azokon van haszon. Bár nagy átlagban még ezek is sokkal jobb állapotban vannak, mint amik már itthon szenvedtek pár évet. Ha igazán tuti autót akarsz, kimész magad, mert normális állapotú és felszereltségű autót nagy valószínűséggel csak kint fogsz találni úgy 5 évtől felfelé. A német sem egy csodanemzet, senki sem állította, sajnos ott is van már mindenféle népség. De egy echte német, hidd el, többet fog áldozni az autójára, mint bármelyik balkáni suttyó. De fölösleges is lenne igényes német autókat behozni "drágán". A sok nagyokosnak úgyis a Használtautón az első három találat az irányadó, a többi már drága. Szóval a kínálat is csak az itteni idióta kereslethez igazodik." Kulturált hangvételben örömmel várjuk a kommenteket a cikk alatt!
Menő vs. hétköznapi autók
Autóbuziként a Vezessnél nagyon is megértünk mindenkit, aki erős, nagy, menő autót hoz haza nyugatról. Egy szép A4-es Audi, hátsókerekes BMW, kifinomult E-osztály mégiscsak örömtelibb autó egy alsó-középkategóriás tömeggyártmánynál.
Csak azt ne hangoztassa senki, hogy erre van pénze a lakosságnak, mert ez nem igaz. Ugyanazt a 3000 eurót el lehet költeni a várhatóan kevesebb kiadással fenntartható Honda Jazzre, mint a sokkal többet futott és sokkal összetettebb 320d-re, Ford Focusra az öregebb C-osztály helyett és így tovább.
Fórumhozzászólásokban, olvasói véleményekben állandó a vita a villantós és a józanabb autókban hívő autóvásárlók között. Azért értelmetlen egymásnak esni, mert új és használt autót is nagyon eltérő szempontok és igények alapján vesznek a népek. De a számok értelmezése helyett most jöjjön az első kilenc hónap használtautó-behozatali toplistája
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése